نشست هماندیشی اعضای محترم هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه، با هدف تبادلنظر و همفکری در زمینه بهبود روشهای ارزیابی دروس و ارتقاء کیفیت فرآیندهای آموزشی، روز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ در محل اتاق شورای دانشکده برگزار گردید.
در ابتدای جلسه، آقای دکتر رزمخواه، معاون آموزشی دانشکده، ضمن خیرمقدم به اعضای حاضر و تقدیر از مشارکت فعالانه ایشان در برنامههای آموزشی دانشکده، گزارشی از روند ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی توسط دانشجویان ارائه دادند. ایشان اشاره کردند که این ارزیابیها، علاوه بر ارزیابیهای رسمی دانشگاه، به صورت مستقل و داخلی نیز توسط نمایندگان گروههای آموزشی پیگیری و تحلیل میشود. در این ارزیابیها، نام برخی از همکاران محترم از جمله آقای دکتر محمد جانفدا، آقای دکتر علی طالبی و خانم دکتر معصومه فشندی به عنوان اساتیدی که از نگاه دانشجویان دارای کیفیت تدریس برتر بودهاند، مطرح گردید.
در ادامه این نشست، اعضای هیأت علمی به بحث و تبادلنظر در خصوص شیوههای تدریس، الگوهای ارزیابی مستمر دانشجویان و بهینهسازی ساختار آزمونهای پایانی پرداختند. محورهای مطرحشده در این گفتوگوها، که برآمده از تجربیات عملی، بازخورد دانشجویان، و دیدگاههای تخصصی اعضا بود، بر اهمیت طراحی سازوکارهایی منسجم برای ارزشیابی جامع، منصفانه و هدفمند دانشجویان در طول ترم تأکید داشت. همچنین، ضرورت تقویت هماهنگی بین اساتید در ارائهی دروس مشترک، توجه به مهارت حل مسئله در فرآیند آموزش، ارتقاء نظم در ساختار برگزاری امتحانات، و لحاظ کردن بازخوردهای کیفی و کمی در شیوه نمرهدهی مورد تأکید قرار گرفت.
در پایان جلسه، بر لزوم استمرار چنین نشستهایی در راستای ارتقاء سطح آموزش و یادگیری در دانشکده تأکید شد و مقرر گردید پیشنهادات و راهکارهای مطرحشده، جهت بررسی و اقدام مقتضی به شورای آموزشی دانشکده ارسال شود.